چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

قانون مارگارتی!

وبلاگ آموختن:مارگارت تاچر همراه با رونالد ريگان مجري بسيار سمج سياست اقتصادي نئوليراليسم هستند که به وسيله‌ي ميلتون فريدمن امريکايي براي نخستين بار در شيلي و با قتل سالوادور آلنده رييس جمهور شيلي و دو بزرگ انديشمند؛ ويکتور خارا و پابلو نرودا انجاميد. مارگارت تاچر اين چنين قانونی را تصويب کرد:

"در سال ۱۹۷۱، مارگارت تاچر بعنوان وزير آموزش قانوني را به تصويب رساند که طبق آن يک ليوان سهميه شير روزانه که رايگان به تمامي شاگردان دبستاني داده مي شد، را لغو گرديد."

 تجمع مقابل ایران خودرو تبریز به علت تاخیر در تحویل خودرو

تعداد قابل توجهی از مردم مقابل این کارخانه تجمع می کنند ، مسئولان فروش این کارخانه از پاسخ خوداری می نمایند.
به دنبال مراجعات مردمی به دفتر سایت خبری آناج مبنی بر عدم تحویل خودرو  توسط ایران خودرو تبریز در زمان مقرر و تجمع روزانه صدها نفری مقابل این کارخانه واقع در سه راهی خاصبان تبریز ، خبرنگار آناج در تماسی با مسئولان مختلف این کارخانه موفق به کسب اطلاعات تکمیلی از دست اندرکاران این کارخانه در تبریز نشد.
خریداران حاضر در تجمع ورودی ایران خودرو تبریز نیز با در دست داشتن مدارک مربوط به تاخیر در تحویل خودرو از عدم همکاری این شرکت انتقاد کردند.
تجمع خریداران از ساعات ابتدایی صبح تا پاسی از روز مقابل این کارخانه طی چند روز در جریان است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267729

واردات شیرخشک 5 برابر شد

به گزارش ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در سال گذشته بیش از 23 هزار و 400 تن شیرخشک صنعتی به ارزش تقریبی 87.3 میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به سال 1390 از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 467 و 374 درصد افزایش یافته است. به معنای دیگر واردات شیرخشک صنعتی در سال گذشته نسبت به سال 1390 بیش از 5.6 برابر شده است. در سال گذشته همچنین حدود شش هزار تن شیرخشک اطفال و مواد اولیه شیرخشک اطفال وارد کشور شد.

ایران در سال گذشته از 12 کشور جهان واردات شیرخشک صنعتی داشت که بیشترین سهم واردات مربوط به کشورهای آلمان (3463 تن)، امارات (9051 تن)، هلند (4750)، هند (1085 تن) و نیوزیلند (2986 تن) بود.

آبان ماه سال 1389 وزیر جهاد کشاورزی در پی افزایش تولید شیرخام و ماندن این محصول روی دست دامداران، واردات شیرخشک را ممنوع اعلام کرد که با اعتراض‌ کارخانه‌های لبنی همراه شد. نهایتا علیرغم تولید 10 میلیون تنی شیرخام و مازاد بر مصرف بودن این محصول، ستاد تنظیم بازار از 30 فروردین ماه 1391 واردات شیرخشک را آزاد اعلام کرد.

 منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314387

 گوشت مرغی ‌که باید دور ریخته شود سوسیس و کالباس می‌شود

عباس رجایی:ایران اسلامی قادر است غذای بیش از یک میلیارد و 500 میلیون نفر از جمعت جهان را با استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و منابع تامین ‌کند، اما متاسفانه در شرایطی قرار دارد که گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند.
نمی‌شود به مردم بگوییم برای سلامتی، بهداشت، رفع پوکی استخوان و... باید شیر بخورید و از طرفی آن قدر قیمت شیر بالا باشد که توان خرید وجود نداشته باشد.

امروز می‌بینیم مرغ‌های سه تا چهار کیلو وارد بازار می‌شود این در حالی است که عرضه مرغ بیش از یک کیلو و 700 گرم به بازار شایسته نیست.
متاسفانه امروز گوشت مرغ مادری که باید دور ریخته شود برای تولید سویس و کالباس مصرف می‌شود که این جای نگرانی دارد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267725

شکست سهمگین دولت در «نمایش استادیوم آزادی»

برغم تمام برنامه ریزی ها و هزینه های میلیاردی و آوردن نیرو از سراسر کشور برای نمایش قدرت 100 هزار نفری کمتر از یک سوم این رقم را توانستند جمع کنند؛به همین دلیل بود که احمدی نژاد ترجیح داد این مراسم جنجالی را انتخاباتی نکند و با توجه به اطلاعاتی که از تعداد اندک جمعیت به نهاد ریاست جمهوری رسیده بود، قرار شد مشایی هم نیاید. اوضاع استادیوم، اصلاً برای بهره برداری تبلیغاتی و حتی گفتن "زنده باد بهار" نیز مساعد نبود، آن هم در میان جمعیتی که چون وقت ناهارشان دیر شده بود ، به جای " زنده باد «بهار» " ، شعار "ما «ناهار» می خواهیم یالّا" سر می دادند.

دولت آماده باش سراسری داد و قرار شد از استان های مختلف کشور و از ادارات و سازمان های دولتی ، کارمندان ، کارگران ، دانش آموزان و اعضای هلال احمر را به همراه خانواده هایشان ، با خرج دولت ، به تهران بیاورند و برگردانند.

روز موعود فرا رسید. صدها خودروی اداری و اتوبوس و مینی بوس ، از سراسر کشور در اطراف استادیوم آزادی پارک کردند تا افرادی که از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور ، آورده بودند را پیاده کنند.

برآوردهای مستند به تصاویر حاکی از آن است که کل دولت توانسته از تهران ، شهرهای اطراف و استان های کشور ، با بسیج امکاناتش ، تنها 30 هزار نفر را در استادیوم جمع کند.
هزینه های میلیاردی کنند و از اقصی نقاط کشور ، کارمندان و کارگران و دانش آموزان را سوار اتوبوس کنند و با دادن حق ماموریت و تغذیه و اسکان و هزینه ایاب و ذهاب و ... آنها را به تهران بیاورند که مثلاً می خواهیم به 9 نفر لوح تقدیر بدهیم! اساساً برای یک مراسم تجلیل اداری ، چنین میتینگی نیاز نبود، نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267713

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب